Skip to content

MIN

syyskuu 13, 2013

Kun ostin pari viikkoa sitten Knausgårdin Min kamp ykkösen, kaupassa oli kaikki osat kakkosesta eteenpäin (ykkönen piti tilata). Nyt kun ostin kakkosen, kaikki osat kolmosesta eteenpäin olivat hyllyssä (onneksi yksi kakkonen sitten haeskelemalla löytyi). Olen mitä ilmeisimmin ajastani varsin jäljessä tämän ilmiön suhteen.

Enpä tiedä; maanantaina päätin lopettaa tämän syyspaniikin ja ihan vain rauhassa tehdä sen, mitä ehdin (enempää ei liene mahdollistakaan). Sen jälkeen ilmeni, että graduseminaariin on viikossa tehtävä yksi iso homma, minulle tarjottiin yhtä työtä (”työ” tarkoittaa tässä pätkähommaa, kuten aina kun puhun töistä), yhden entisen työn työmäärä tuplaantui ihan yllättäen ja sain kutsun yhteen tilaisuuteen, johon on mentävä näyttäytymään, vaikka se on toisessa kaupungissa ja matkoineen siihen menee koko päivä.

Sain tänään taas paniikin.

Ostin uudet korvatulpat, sellaiset kuusipuun muotoiset. Minulla on sellaiset yli 10 vuoden takaa, mutta niistä on tullut niin kovat, että ne tuottavat tuskaa. Ostin uudet, mutta nämäpä uudet eivät vaimenna ääniä yhtään niin tehokkaasti. Pehmeät ovat, juu, mutta minusta korvatulppien pitää olla sellaiset, etten kuule jos joku puhuu minulle suoraan nenäni edessä. Sellaiset, että ainut ääni jonka kuulen on sydämeni humiseva jumputus.

Nämä eivät ole sellaiset.

(Olen fiksoinut turvallisuudentunteeni tänä syksynä korvatulppiin. Vaikken tarvitsisi niitä, niiden olemassaolo rauhoittaa minua. Valinnanmahdollisuus.)

Olen kaksi päivää lukenut yhtä laitokseltamme hyväksyttyä gradua, jossa on hymiöitä. Tekee mieli tehdä valitus ylemmälle taholle (mutta mikä on yliopistoa ylempi taho, YK?) Ainakin tiedän nyt sen, että tästedes jos professori pyytää minua tekemään graduuni muutoksia, vastaan aina laitos, joka on hyväksynyt gradun, jossa on hymiöitä, ei ole ansainnut oikeutta kommentoida minun tekstini tieteellistä tasoa.

 

 

From → Uncategorized

Jätä kommentti

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s