Skip to content

GLUT.TOM

joulukuu 29, 2013

Päivän keittokirjakokeiluna tein kaakao-taatelipatukoita. Jessus, olen valmis mihin tahansa! Olen maistanut maailman täyteläisimmän suklaan, ja saanut energiaa enemmän kuin koko Loviisa tuottaa vuodessa!

Viimeisen puolen vuoden ärsyttävin asia on nukkumisen muuttuminen epäsäännölliseksi huviksi. Kaikki alkoi, kun veljeni kertoi uniongelmistaan. Aivoini saivat siitä ideoita, ja kohta heräilin ihan samaan tapaan kuin veli kertoi heräilevänsä (aivoilleni on helppo antaa ideoita myös esim. painajaisiin). Jatkoin kyllä unia aina sen jälkeenkin. Vasta viime kuussa aloin herättyäni pysyäkin hereillä loppuyön. Yöunista tuli viisituntiset.

Ja minä kun kuulun siihen ihmisjoukkoon, joka nukkuu yleensä 11 tuntia yössä, jos kukaan ei herätä.

Nyt olen huomannut, että kaava toistuu muutaman viikon välein. Koska en ole kuuhullu, uskon uniongelman olevan jotenkin hormonaalista. Ajatuksella on lumevaikutus: enää en pelkää nukkumaan menemistä vaan ajattelen, että muutama yö valvomista, ja sitten alan taas nukkua.

Toinen, minkä huomaan auttavan, on tietoinen suuttumisen välttäminen yöllä. Jos herään raivoten (en taaskaan nuku, prkl!) en takuulla nukahda enää. Liikaa adrenaliinia. Jos herään hymyillen ja ajattelen: ”kiitos, ihanaa että olen nukkunut jo monta tuntia ihan hyvin!” nukahdan yleensä saman tien uudestaan.

(Olen niin vanha, että alan kirjoittaa blogiinkin omista vaivoistani.)

From → Uncategorized

Jätä kommentti

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s