Skip to content

VAHINKOSA

maaliskuu 2, 2017

Tässä vuodessa on jotakin ihmeellistä. Kaikki tuntuu valuvan minua kohti, ikään kuin asiat olisivat aloittaneet pitkän matkansa eri aikoihin ja eri suunnista, ja saapuisivat nyt sattumalta yhtä aikaa perille.

Sain esimerkiksi eilen ihan unelmatyötä. Se on näitä tapauksia, joista jälkikäteen ajattelee, että tietysti, mutta viikko sitten ei olisi tullut mieleenkään. Työ on todiste siitä, että koskaan ei voi tietää, mikä johtaa mihinkin, joten parasta, mitä voi tehdä, on yrittää seurata intohimojaan. Tämäkin intohimo on alalta, jolle minulla ei ole koulutusta ollenkaan, pelkkää harrastuneisuutta, ja kas, sain töitä.

Otin työn vastaan pohdittuani, onko minulla sitten vielä aikaa kirjoittaa. On kyllä.

No, tänään sähköpostiini tipahti työtarjous alalta, jolle minulla on koulutus, ja varsin isosta hommasta onkin kyse. Asiaan liittyy kesällä avattava, uusi museo. Tämäkin työ on sellainen, mistä olen unelmoinut vuosia, mutta olen ajatellut, ettei sitä koskaan osu kohdalle. Mitä hittoa, nyt se osui, ja yhtä aikaa toisen kanssa.

Neuvottelen tästä kakkostyöstä edelleen, koska yritän hahmottaa sen laajuutta ennen kuin esitän palkkatoiveeni. (Se olisi onneksi varsin lyhytaikainen pätkä, mutta intensiivinen, ennen kesää toteutettava projekti.)

Nyt en sitten tiedä, uskallanko hakea yhtä tälle vuodelle haaveilemaani apurahaa, koska jos tämä on näin hyvä vuosi, varmaan saan sen apurahan, ja sitten on vielä enemmän kaikkea päällekkäin.

Olen luullut, että naisihminen putoaa freelancer-uransa aallonpohjaan, kun lähestyy neljääkymmentä. Tässä on nyt käymässä vähän päin vastoin.

From → Uncategorized

2 kommenttia
  1. Ana permalink

    Isot onnittelut!

  2. Kiitos! Olen nauttinut joka hetkestä!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s